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VENEZUELA DESDE LA MIRADA FOTOGRÁFICA DE ADRIANA LOUREIRO
ARTE CULTURA FOTOGRAFÍA

VENEZUELA DESDE LA MIRADA FOTOGRÁFICA DE ADRIANA LOUREIRO

Paraíso Perdido, es una serie fotográfica que muestra el día a día de los venezolanos

Adriana Loureiro Fernández, es una fotoperiodista venezolana. Su trabajo ha logrado relevancia internacional, gracias su excelente formación periodística y documental. Una de sus series que más ha causado revuelo es Paraíso Perdido que muestra el día a día de los venezolanos.

Protesters stand in the middle of a cloud of tear gas during a confrontation with the National Police in the city of San Cristobal, Venezuela. February 27, 2019. Close to one hundred police officers were deployed as the situation escalated throughout the night. Lasting over three hours without rest, and resulting in dozens of injured students who protested over the murder of a 14 year-old boy during a demonstration.
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Paraíso Perdido, fue galardonado con el Premio Altamente Recomendado 2017 de Ian Parry y el Premio Remi Ochlik 2019 . Extractos de este proyecto en curso han aparecido en el New York Times (digital) y en el World Policy Journal (impreso). Ha sido parcialmente exhibido en Photoville , Nueva York (2016-2017). Se exhibió en Perpignan, en Visa Pour L’Image (2019), comisariada por Jean-Francois Leroy, así como en Londres como parte de ‘ World as Image ‘ (2018), como parte de una exposición colectiva comisariada por Rebecca McClelland.

Two girls sit atop a grave during a relative’s funeral in Charallave, a town in the outskirts of Caracas. January 1, 2018. In the back, Eubardis Herrera, mother of the deceased, howled as her daughter Alexandra, 18, was buried. “Did Ale leave too?”, one of the girls asked her father during the funeral. REUTERS/Adriana Loureiro
Once a hallmark pro-Chavez voting station, photographed hundreds of times to showcase popular support for the Revolution, the iconic graffiti now weights heavy above dozens of people who queue waiting for domestic gas in Petare, Caracas. September 13, 2018. The central role that symbolism had for leftist propaganda is being unwillingly repurposed, if not completely destroyed under the crushing weight of the collapse. Bloomberg/Adriana Loureiro Fernandez
During the dry season of July, 2015, mountain Avila, in Caracas, Venezuela, caught fire for weeks. The widespread fires and drought put the city on edge. On 2015, Venezuela had nearly 29.000 homicides, according to the Venezuelan Observatory of Violence, a local NGO, making it the second most violent country in the western hemisphere.
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«Paradise Lost comenzó en 2012, documentando el aumento de la violencia en Venezuela. Ahora se ha convertido en una revista fotográfica de un país que está cayendo libremente en el caos. Es un proyecto personal en curso que se centra en las complejidades de la crisis y las áreas grises que a menudo se pierden en las narraciones. La nostalgia de vivir en un país al que llamas hogar pero que ya no reconoces, excepto en destellos intermitentes de belleza, a los que la gente se aferra desesperadamente como una forma de volver a sentirse como en casa, de no sentirse completamente alejada»

A young boy rests on a pile of suitcases as he lines to get on a bus headed to Ecuador in Cucuta, the bordering city with Venezuela. May 29, 2018. As of March 2019, UNHCR reported over 3.4 million Venezuelans living abroad, 10% of the Venezuelan population. South America hosts over 90% of those migrants, making it the largest migration crisis that the region has experienced in its recent history.
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Además de la fotografía, Adriana Loureiro  tiene un diario digital, donde comparte de manera escrita sus exploraciones personales, historias e imágenes.

Lilián Villanueva

Lilián Villanueva